Anunţul tău este o poveste. Spune-ne şi tu povestea ta. Detalii

Căutare avansată

Tehnici si metode de cercetari de marketing

Tehnici si metode de cercetari de marketing Diferitele astfel de cercetari facute in interiorul organizatiilor pot implica uneori costuri foarte mari iar rezultatele pot fi si ele nu atat de viabile daca nu exista acel personal calificat si cu experienta pentru a face asta. Din cauza acestuia lucru, foarte multe firme de mystery shopping au inceput sa se afle intr-o continua dezvoltare datorita integarii in serviciile sale a diferitelor metode de cercetari.

Atunci cand vorbim de activitatea de cercetare, aceasta se desparte in doua tehnici diferite, cea de cercetare cantitativa si calitativa. Diferentele dintre aceste doua tehnici sunt foarte mari, cercetarea de tip calitativ se bazeaza mai mult pe date iterpretabile si nu pe calcule. In schimb, tehnica de cercetare cantitativa are la baza obtinerea unor date precise, numerice, ce se pot masura si analiza.

Cercetarea cantitativa versus cercetarea calitativa



Firmele ce cauta diferite tehnici de cercetare calitativa, nu cauta defapt dovezi pentru a descoperii acele adevaruri ca si in tehnica de cercetare cantitativa. Aceste persoane nu cauta ceva precis, ci mai degaraba ceva ce poate fi credibil.

Din nou, cercetarea de tip calitativa are un minus din cauza lipsei de metode de analiza,in special de lipsa participarii unui focus grup. Aici, fiecare trebuie sa faca conexiuni, sa inteleaga relatiile pentru a putea decoperii anumite lucruri noi. In cercetarea cantitativa, poti oricand sa modifici si sa rectifici datele pe care le-ai cules, analizandu-le sub forma unor grafice sau tabele.

Tehnica de cercetare cantitativa urmareste strangerea unor date corecte si importante pentru acestia din anumite focus grupuri sau persoane vizate, pentru ca in urma analizei, rezultatele sa fie din cele masurabile. Cercetarea calitativa incearca sa inteleaga diferitele comportamente, pareri si uneori poate fi interpretata gresit, rezultatele putand fi folosite doar in anumite contexte.

Data adăugării: 2016-09-05 13:57:58

Adăugat de: Kvitova Petra 0314382753